• پنجشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۲:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400020200900
  • خبرنگار : 50176

معاون وزیر راه:

آزادراه خرم‌آباد- اراک-تهران می‌تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد

آزادراه خرم‌آباد- اراک-تهران می‌تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد

دکتر تیز/لرستان معاون وزیر راه گفت: آزادراه خرم‌آباد- اراک-تهران می‌تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد.

خیرالله خادمی در جریان بازدید از پروژه آزادراه خرم‌آباد _ بروجرد که یکم اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت ترافیکی و گردنه‌های مسیر حذف شده و مسیر جدید با ظرفیت و ایمنی بالا و زمان سفر کوتاه برای مردم عزیز قابل استفاده خواهد بود.

وی در خصوص اهمیت این پروژه، تصریح کرد: با تکمیل این قطعه از آزادراه مرکز استان حدوداً چهارساعته به تهران وصل می‌شود و می‌تواند قابل رقابت با سفر هوایی باشد و برای توسعه استان لرستان بسیار مؤثر است.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: این پروژه بخشی از کریدور سرتاسری آزادراه تهران - جنوب است که به‌عنوان یک حلقه مفقوده در وسط مسیر مانده که با بهره‌برداری از این بخش می‌توانیم این کریدور آزادراهی را تکمیل و برای استفاده مردم کل کشور آماده کنیم.

خادمی در خصوص اعتبارات صرف شده، افزود: تا الان حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان در این قطعه هزینه شده و ارزش به‌روز این مبلغ نزدیک به ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این محدوده (۶۷ کیلومتر حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد) حدود ۵۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیص داده می‌شود که امروز قرار شد از منابع اعتباری دولت ۲۰۰ میلیارد تومان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء هم که سرمایه‌گذار و احداث پروژه را بر عهده دارد ۳۰۰ میلیارد تومان در این فاصله زمانی دوماهه تخصیص دهند تا بتوانیم پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم.

  • خبرنگار ابراهیم شریفی
  • دبیر ابراهیم شریفی
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«دکتر تیز» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - دکتر تیز از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.