• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400020100555
  • خبرنگار : 71342

روابط عمومی تئاتر؛ سهم امسال حوزه فرهنگ در هفته روابط عمومی

روابط عمومی تئاتر؛ سهم امسال حوزه فرهنگ در هفته روابط عمومی

نشست مشترک هیأت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با پیشکسوتان و اساتید روابط عمومی ایران، غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی و امیرعباس تقی‌پور عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، در  سالن کنفرانس خانه تئاتر برگزار و در آن اعلام شد امسال روزی به عنوان روز روابط عمومی تئاتر نامگذاری می‌شود.

به گزارش دکتر تیز به نقل از روابط عمومی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر ، این نشست به منظور بیان مشکلات روابط عمومی تئاتر و ارائه راه حل‌های ممکن برای رفع موانع صنف روابط عمومی، ضرورت همکاری‌ها و برگزاری جمع‌های مشورتی مستمر با پیشکسوتان عرصه روابط عمومی ایران برگزار شد.

در این نشست، کاظمی دینان با ابراز خرسندی از شکل‌گیری کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر به اهمیت روابط عمومی در هنر و به ویژه تئاتر اشاره و بر لزوم ارتقا و استقلال این انجمن تاکید کرد.

رئیس پیشین انجمن روابط عمومی ایران به بنیان‌های علم روابط عمومی و داشتن اخلاق و ذات حرفه‌ای در این حوزه پرداخت و ادامه داد : شاید اعضای شما دانش آکادمیک روابط عمومی را نداشته باشند اما داشتن ذات ارتباطاتی و آگاهی از آداب اولیه روابط عمومی آن هم به میانجی تجربه و فعالیت در حوزه روابط عمومی در تئاتر کافی است که در این حوزه درخشان حضور داشته باشند. چه بسا که بسیاری حتی دکتری ارتباطات دارند ولی متاسفانه برون گرا نیستند. پس حضور مستمر و اثر بخش در این حوزه علاقه‌مندی و داشتن استعداد ذاتی در این حوزه  است و می‌توان کمبود سواد آکادمیک را با برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های تخصصی جبران کرد.

امیرعباس تقی پور، قائم مقام و عضو شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی ایران نیز گفت: در برنامه‌ریزی هفته روابط عمومی ایران در سال 1400 روزی را برای حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته‌ایم که امسال این روز را به روابط عمومی در تئاتر اختصاص می‌دهیم.

او با اشاره به شرایط اضطراری که ویروس کرونا در سطح جهان به وجود آورده به حضور دقیق و تاثیرگذار روابط عمومی در سطح جهان تاکید کرد و افزود: نیاز است جامعه روابط عمومی در ایران نسبت به استانداردهای جهانی این حوزه و رفتار کنش‌مند دقیق‌تر باشند و با هماهنگی‌های متمرکز و برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌های مطلوب به این مهم دست پیدا کنند.

تقی‌پور ادامه داد :حوزه فرهنگ اثرگذاری افزون‌تری نسبت به بقیه حرفه‌ها دارد و می‌تواند در این مواقع میان مردم و اهالی فرهنگ الگو ساز خوبی باشد و روابط عمومی تئاتر می‌تواند با طراحی نقشه‌ی راهی متناسب، از دامنه‌دار شدن این دست از  فجایع (مرگ‌های روزانه) در میان مردم در مواجهه با ویروس کرونا، جلوگیری کند.

در این نشست، زینب لک، رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های روابط عمومی تئاتر و روند شکل گیری کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، اهداف این کانون را تشریح و بر ضرروت نزدیک شدن به استادندارهای جهانی تاکید کرد.

او از برپایی کارگاه‌هایی با حضور استادان باسابقه روابط عمومی به عنوان اولین گام این کانون خبر داد.

محمد وفایی، نائب رئیس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر نیز بر ضرورت ایجاد برنامه‌ای مدون در حوزه روابط عمومی تئاتر تاکید کرد.

امیر پارساییان مهر، دبیر این کانون نیز به تفاوت نوع عملکرد روابط عمومی در تئاتر در مقایسه با روابط عمومی در سازمان ها و ارگان ها پرداخت و تاکید کرد در حال حاضر کارگردان از همان قدم اول برنامه‌ریزی اجرا روابط عمومی را در کنار خود می‌بیند.

مریم شریعتی، عضو هیأت مدیره این کانون هم مشکلات تبلیغات در تئاتر را شرح داد بر ضرورت آموزش در این حوزه تاکید کرد.

امیر قالیچی دیگر عضو دیگر هیات مدیره نیز روابط عمومی تئاتر را حلقه‌ی وصل حوزه ارتباطات و حوزه فرهنگ دانست که نیازمند تغییر رویه است.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«دکتر تیز» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - دکتر تیز از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.